عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اهنمای گردش گری استان لرستان و اراک و آدرس lorestangardi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 91
:: کل نظرات : 85

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 113
:: باردید دیروز : 43
:: بازدید هفته : 188
:: بازدید ماه : 307
:: بازدید سال : 3004
:: بازدید کلی : 36089

RSS

Powered By
loxblog.Com

مهم‌ترین نکات سفر
شنبه 10 آبان 1393 ساعت 22:48 | بازدید : 915 | نوشته ‌شده به دست ...amir MD | ( نظرات )

 

سفر رفتن,دانستنی های سفر,تغذیه در سفر

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که همه افراد باید هنگام سفر رعایت کنند، مسایل مربوط به بهداشت تغذیه است.

مهم‌ترین نکته در سفر = آشامیدنی سفر
متاسفانه ما معمولا بین راه به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداریم و استفاده از آب‌های آلوده هم می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های انگلی و حتی حصبه بین مسافران شود. خیلی وقت‌ها ما آب آلوده را به صورت ثانویه مصرف می‌کنیم؛ یعنی آن را نمی‌نوشیم ولی برای شستشوی ظروف یا میوه‌هایمان از آن بهره می‌بریم و این کار نیز می‌تواند باعث انتقال انواع بیماری‌ها شود.

 برای پیشگیری از این مشکل بهتر است برای مصرف بین راه با خودتان مقداری آب سالم از منزل به همراه ببرید. استفاده از آب‌های بسته‌بندی معدنی هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته به شرطی که سلامت این آب‌ها را به خطر نیندازید. شما نباید بطری‌های آب معدنی را برای یخ زدن آب آن‌ها، داخل فریزر بگذارید. وقتی که فرآیند فریز و باز شدن این آب‌ها صورت می‌گیرد، احتمال ورود ترکیب‌های سرطان‌زا از بطری به داخل آب بالا می‌رود؛ بنابراین اگر می‌خواهید از آب خنک در طول راه استفاده کنید، می‌توانید از یک یخ‌دان پر از یخ کمک بگیرید و این بطری‌ها را داخل آن بچینید. آب معدنی‌ها باید علامت استاندارد، تاریخ تولید و مصرف و پروانه ساخت داشته باشند. در ضمن، شما می‌توانید بطری آب معدنی را جلوی نور تکان دهید. اگر علاوه بر شرایط ذکرشده، موادی هم داخل بطری ته‌نشین نشدند و آب مورد نظرتان کاملا زلال بود، می‌توانید آن را بدون دغدغه بخرید و استفاده کنید.

اگر، نه از منزل آب همراه بردید و نه به آب معدنی دسترسی داشتید راه اول این است که اگر برایتان امکان دارد، آب را بجوشانید و با آب جوشیده، ظرف‌هایتان را بشویید یا اینکه آب‌جوشیده را داخل یخچال بگذارید و بعد از خنک‌شدن آن را بنوشید یا میوه‌هایتان را با آن تمیز کنید. راه دوم هم استفاده از قرص یا مایع پرکلرین است.

بهترین راه برای پیشگیری از تشنگی و عطش بین راه این است که کمتر از هله‌هوله‌ها و آجیل‌های شوری که نیاز بدن را به آب افزایش می‌دهند استفاده کنید. شما می‌توانید برای تجربه یک سفر سلامت به جای آجیل‌های شور از مغزهای خام و تازه استفاده کنید یا مقداری آجیل میوه خشک را به همراه ببرید. خوردن انواع میوه‌های تازه، به خصوص خیار هم در طول سفر توصیه می‌شود. خیاری که کمی آبلیموی تازه روی آن چکیده شده باشد، می‌تواند هم سیستم ایمنی بدنتان را قوی کند و هم عطشتان را از بین ببرد. در ضمن، بهتر است که میوه‌ها را در منزل و با آب سالم بشویید تا بین راه با مشکلات آب‌های آلوده مواجه نشوید.

بهترین غذاها = غذاهای ساده
* بهتر است که برای بین راهتان از غذاهای پخته استفاده نکنید. نان و پنیر و سبزی همراه گوجه و خیار یا میوه‌های فصلی مانند انگور و طالبی و خربزه می‌توانند برای بین راه بسیار مناسب‌تر باشند. مطمئن باشید اگر یک روز غذای ساده بخورید اتفاقی برایتان نمی‌افتد. ضمن اینکه خوردن همین غذاهای ساده در کنار هم و هنگام سفر، لذت زیادی دارد.

* تخم‌مرغ و سیب‌زمینی کاملا پخته هم می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای غذای بین راه شما باشند. به علاوه، رفتن به رستوران‌های بین‌راهی هم چندان توصیه نمی‌شود. چون معمولا این رستوران‌ها به آب شهری دسترسی ندارند و بهداشت ظروف، مواد غذایی و غذاهایشان چندان مورد اطمینان نیست.

 بدها در طول سفر
* بهتر است در طول سفر یا شهر مقصد، از خوردن غذاهایی مانند کباب کوبیده، کتلت و همبرگر که با گوشت‌های چرخ‌شده تهیه می‌شوند، خودداری کنید. چون هم امکان آلودگی اولیه در این نوع گوشت‌ها وجود دارد و هم اینکه ممکن است آن‌ها در دمای مناسب نگهداری نشوند و آلودگی آن‌ها به شکل تصاعدی بالا برود. در ضمن، امکان افزودن موادی مانند پوست مرغ هم به گوشت‌های چرخ شده زیاد است. به علاوه، امکان دارد که آشپز، گوشت را به درستی طبخ نکند و روی آن بپزد و داخلش خام بماند. این خامی داخل گوشت هم می‌تواند باعث انتقال آلودگی‌های انگلی به خصوص در خانم‌های باردار و بچه‌ها شود و خاطره خوش سفر را با ابتلا به انواع بیماری‌ها از آن‌ها بگیرد.

* بهتر است سس‌های حاوی مواد گوشتی یا غذاهایی را که بیش از اندازه با سس و ادویه‌ها طعم داده شده‌اند، را نیز استفاده نکنید. یکی از راه‌های پی بردن به فساد مواد غذایی توجه به تغییر شکل، طعم و بوی آن‌هاست که برخی از رستوران‌دارها این تغییرات را با استفاده از ادویه‌ها و سس‌های فراوان می‌پوشانند.

شیرینی سفر
موز بهترین گزینه است. به این دلیل که امکان آسیب دیدن ترکیب‌های آن ناشی از گرما کمتر از میوه‌های دیگر است. دوم این‌که خوردن آن آسان است. هر عدد موز متوسط حاوی 105 کیلوکالری انرژی و سرشار از ویتامین C، پتاسیم و فیبر است. میزان گلوکز دریافتی از هر عدد موز مناسب است و تجزیه آن نیز تدریجی انجام می‌گیرد؛ بنابراین برای مدتی طولانی گلوکز مورد نیاز مغز تامین می‌شود. پرتقال و نارنگی شیرین هم گزینه‌های خوبی برای تامین گلوکز مورد نیاز در طول سفر هستند.

 آب به آب شدن در سفر
اصطلاح «آب به آب شدن» را شنیده‌اید؟ این اصطلاح را زمانی به کار می‌برند که به دلیل سفر، وضع خواب، استراحت و تغذیه فرد به هم می‌ریزد و دچار مشکلات متعدد گوارشی و به‌هم‌خوردن تعادل خواب و استراحتش می‌شود. یکی از مشکلات سفر که باید از همان لحظه حرکت حواس‌مان به آن باشد، مساله یبوست و فراموش کردن مصرف میوه و سبزی است. برای این‌که یادمان نرود از این خوراکی‌ها میل کنیم، باید چه کار کرد؟

خریدن انواع میوه و سبزی آماده برای مصرف، منظور همان‌هایی که ادعا دارند میوه یا سبزی مورد نظر شسته شده و ضدعفونی است، توصیه نمی‌شود. این خوراکی‌ها به ویژه در فصل تابستان نیاز به شست‌وشوی دقیق و کامل خانگی دارند. علاوه بر آن خوردن سبزی در رستوران، داخل ساندویچ و... به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. درست است که گردش و تفریح وقت پاک‌کردن و شستن سبزی نیست، اما می‌توانید میوه را جایگزین سبزی کنید. برای این کار از منزل به اندازه نیاز مسیر سفر میوه ببرید و وقتی به مقصد رسیدید، سراغ میوه‌های ویژه همان شهر بروید. به این ترتیب دردسری برای خرید میوه ندارید و کافی است هر شب هنگام برگشتن به محل اقامت، کمی میوه بخرید. مصرف میوه مانع بروز یبوست و مشکلات احتمالی بعد از آن می‌شود.
 
نکته
قراردادن بطری‌های آب، نوشابه یا صیفی‌هایی مانند هندوانه و خربزه داخل آب‌های روان برای خنک شدن، صحیح نیست. شاید آب روان آلوده بتواند باعث خنک شدن خوراکی‌هایتان بشود اما انتقال قطره‌های این آب بعد از باز کردن در بطری یا بریدن صیفی‌ها، می‌تواند به راحتی داخل خوراکی‌تان نفوذ کند و مقدمات انتقال آلودگی و ابتلا به بیماری را در شما به وجود بیاورد.

منابع:
salamatiran.com
jamejamonline.ir



:: موضوعات مرتبط: آداب سفر وگردشگری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
هنگام سفر به کویر این نکات را رعایت کنید!
شنبه 10 آبان 1393 ساعت 22:48 | بازدید : 961 | نوشته ‌شده به دست ...amir MD | ( نظرات )

نكات ايمني سفر به كوير, سفر به كوير,

 كوير در عين زيبايي محيطي است خشن.سفر به كوير مستلزم نكاتي است كه عدم رعايت آنها چه بسا موجب خسارات جاني ومالي مي شود.در اين مقاله در پي آنيم كه بگوييم چگونه به كوير سفر كنيم تا از زيباييهاي آن لذت ببريم و سفري سالم و بيادماندني داشته باشيم

مشخصات يک راهنماي خوب
1) راهنما بايد به موقعيت جغرافيايي منطقه – مسير جاده ها – محل چشمه هاي آب – عوارض طبيعي مانند تپه ها ، کوهها ، درياچه نمک ، بندريگ و فاصله بين آنها آگاه باشد.

2) تسلط بر زمين شناسي و توپوگرافي منطقه – پستي و بلندي هايي که بر اثر سيل ايجاد مي شود (در کوير سيل هم مي آيد!) براي راهنما اهميت دارد. در نقاط پست ممکن ايت خاک به حدي گل شود که عبور ماشين غيرممکن شود و يا ماشين در گل بماند.

3) تسلط به شيمي خاک و شيمي درياچه ويژگي ديگر راهنماست.اين تسلط باعث آسودگي خاطر در مواقع حرکت روي سطح درياچه ميشود(در عمق 50-5 سانتيمتري زير سطح درياچه آب موجود است) و در سطح درياچه لايه اي از سولفات کلسيم ايجاد شده که مي توان با اتکا به آن بر روي آن ماشين سواري کرد.همچنين نوع عناصر موجود در خاک در عبور از کوير مؤثر است. مثلا سولفات سديم که در خاک برخي مناطق کوير زياد يافت مي شود باعف پوکي خاک و گيرافتادن ماشين مي شودو يا خاک رس و يا کائولن در مواقع باراني سبب مي شود که ماشين بکسواد کند و درجا بزند.

4) يک راهنما بايد با ستارگان و موقعيت آنها در فصول مختلف سال آشنا باشد تا تشخيص جهت و مسير حرکت در شب ممکن شود.

نكات ايمني سفر به كوير
5) آشنايي با جانوران و خزندگان و حشرات کوير هم ويژگي مهم ديگر است. در اين مورد و موجودات ذيل الذکر نکاتي قابل توجه است:

الف- شتر: معمولا هنگام عصر بسوي آب حرکت مي کند و با تعقيب آنها مي توان به آب رسيد!

ب- عقرب: آشنايي با خصوصيات اين جانور مانند اينکه چه مواقعي از سال در خواب زمستاني است و يا اينکه در چه اوقاتي از روز و شب احتمال وجود عقرب کم است (يا اينکه با توجه به درجه حرارت، مثلا در آذر ماه ميتوان تشخيص داد که احتمال وجود آن هست يا نه؟)همچين نحوه عمل و کمکهاي اوليه در هنگام عقرب گزيدگي . و نيز آگاهي به اين نکته که در کوير بعضي نقاط هستند که اصلا عقرب در آن يافت نميشود(مانند محلي نزديک ارغواني آران ، که حتي در شب ميتوانيد با آسودگي خاطر روي ماسه هاي آنجا استراحت کنيد!

ج- سوسمارها: خطرناکترين آنها بزمجه است که در کوير مناطقي هست که احتمال يافت شدن آنها زياد است ( مثلا در کوير آران و بيرگل ناحيه اي به طول و عرض 6 کيلومتر هست که در آن بزمجه زياد يافت ميشود.)

د- مار: آشنايي با انواع سمي و غير سمي مارهاي کوير و کمکهاي اوليه در هنگام مارگزيدگي

ه- ساير جانوران: آشنايي با زيستگاه انواع سوسک، مارمولک ، روباه ، خرگوش ، موش و همچنين حيواناتي نظير کل ، بز ، ميش ، آهو ، جيبر و ...

6) راهنماي خوب در کوير با نوع گياهان و مناطق رويش آنها آشناستو ميداند که:

الف- برخي از گياهان در مناطق خاصي مي رويندو از طريق نوع گياه ميتوان نوع آب (شور ، تلخ ، شيرين و... ) در آن منطقه را تشخيص داد.

ب- ريشه بعضي گياهان بسيار پرآب است که در هنگام نياز و با روشهاي خاص ميتوان از آن استفاده کرد.

ج- آتش چوب بعضي از گياهان بسيار پرحرارت و عالي است

د- از ساقه برخي گياهان در مواقع بحراني به عنوان غذا ميتوان استفاده کرد.

ه- بعضي گياهان برخلاف ظاهر زيبايشان سمي هستند!

7) علاوه بر موارد فوق بعضي تجربيات راهنما بسيار باارزش است مثل طريقه بيرون آوردن ماشين مانده در باتلاق درياچه يا ماسه بادي ، يا پياده راه رفتن در شبهاي بدون ستاره از طريق هاله نور شهرهاي مجاور کوير با تهيه کرسي ساده در شبهاي سرد زمستاني براي خواب.

آب درکوير
هنگام حرکت به سوي کوير حداقل به اندازه دوبرابر نياز آب برداريد زيرا تشنگي سريع انسان را از پاي درمي آورد و بدون آب در روزهاي گرم نميتوان زياد دوام آورد.د رمرز شروع تپه هاي شني در کوير احتمال وجود آب هست. راههايي براي جمع آوري و استفاده آب موجود در خاک هست . مردمان کوير براي جلوگيري از عطش ، بجاي آب چاي مي نوشند! از ريشه پر آب بعضي گياهان ميتوان استفاده کرد و وجود گياهاني خاص نشانه وجود آب است. از مصرف غذاهايي که آب زيادي لازم دارندو باعث عطش مي شوند بپرهيزيد.

نکات مفيد ديگر :
*تجهيزات کافي به همراه داشته باشيد مانند:غذا ، چادر ، لوازم بهداشتي ، چراغ قوه ، کيسه خواب ، کفش مناسب ، سوخت ، طناب ، دوربين شکاري ، قطب نما ، نقشه و ...

*از دو يا چند وسيله نقليه استفاده کنيد (بهتر است از نوع کمک دار دوديفرانسيل شاسي بلند باشد) بنزين و لاستيک زاپاس فراموش نشود. بهتر است از عيبهاي جزئي ماشين هم آگاه باشيد.

*آچار و ابزار و چسب به همراه داشته باشيد.(يکي از خرابيهاي رايج سوراخ شدن رادياتور است)

*به همراه داشتن بيل و تخته هاي چوب براي بيرون کشيدن ماشين از باتلاق ، مفيد است.

*به همراه داشتن شکر ، قند يا نبات و آبميوه و هندوانه ميتواند جان شما را نجات دهد! (در مواقع اضطراري ميتوان با مخلوط کردن شکر با آب تلخ آن را قابل استفاده نمود.

*استفاده از عينک آفتابي مخصوصا در درياچه نمک در توقف طولاني در کوير توصيه مي شود.

*در کوير مراقب وسايل الکترونيکي خود باشيد( با داخل شدن ذرات ماسه از کار مي افتند.

*براي نگهداري گوشت در گرماي کوير از قيمه کردن در چربي خودش و يا در مشک ريختن و يا نمک سودکردن استفاده کنيد. (گوشت را به تخته هايي با قطر 3 سانتيمتر تبديل کرده و تکه هاي بريده شده را در داخل نمک قرار مي دهيم بطوريکه نمک تمام سطح آن را بپوشاند.)

 

منبع:کویرها و بیابان های ایران



:: موضوعات مرتبط: آداب سفر وگردشگری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سفر در آخرین روزهای تابستان
شنبه 10 آبان 1393 ساعت 22:47 | بازدید : 607 | نوشته ‌شده به دست ...amir MD | ( نظرات )

سفر رفتن,مسافرت رفتن,دانستنی های سفر

شهریور آخرین فرصت سفر است و خیلی ها از این فرصت برای خداحافظی با تعطیلات تابستانی و گشت و گذاری خانوادگی به گوشه و کنار کشور استفاده می کنند. داشتن یک سفر خوب قواعدی دارد که باید آن را بدانید.

اگر با ماشین شخصی سفر می کنید
شما در سفر با ماشین باید روغن ترمز و کلاچ روغن موتور، روغن گیربکس، روغن کمک و واسکازین دیفرانسیل‌ها و تمامی گریس‌خورهای گاردان و فرمان را کنترل و درصورت لزوم روانکاری کنید، یادتان باشد رینگ‌های آلومینیومی برای سفرهای خارج از جاده مناسب نیستند و احتمال شکستن آنها وجود دارد، رینگ‌های فابریک خودرو در چنین سفرهایی بهترین انتخاب است. همچنین لاستیک‌هایی که دارای گلهای جهت‌دار هستند و برای سرعت‌های بالا طراحی شده‌اند، برای خارج از جاده مناسب نبوده و علاوه بر اینکه به سرعت صدمه می‌بینند از کارایی مطلوبی برخوردار نیستند.

 سفر با کوچولوها
اگر به سفری خانوادگی می‌روید و می‌خواهید سفر خوبی داشته‌باشید، باید به نیازهای فرزندتان هم حسابی توجه کنید. اگر فرزندتان به اندازه کافی بزرگ است از او بخواهید اسباب‌بازی‌های دلخواهش را برای مسافرت انتخاب کرده و همراه خود بیاورد. اگر فرزندتان مدرسه می‌رود، به او اجازه دهید بازی‌های الکترونیکی، تخته نقاشی کوچک یا کتاب‌هایش را همراه بیاورد؛ اما برای کودکان کوچک‌تر چند اسباب‌بازی همراه خود بردارید و آنها را به تناوب در اختیارش بگذارید. مسافرت‌های طولانی با هواپیما یا حتی ماشین و قطار برای کودکان که مجبورند یک جا بنشینند، دشوارتر است، میان‌وعده‌های سبکی که کودکان دوست دارند هم انتخاب خوبی برای سرگرم‌کردن‌شان است. اگر نوزاد همراه دارید حتما همه وسایل مورد نیاز اورا همراه ببرید.

 سفر را ثبت کنید
عکس های سفر خود را از لحظه پرواز شروع کنید، دوربین را با خود به داخل هواپیما ببرید و با نشستن کنار پنجره عکاسی را شروع کنید. اگر خوش شانس باشید ممکن است منظره زیبایی از مقصد خود را بتوانید از آسمان ببینید. دوربین را تا جایی که می توانید به پنجره نزدیک کنید و از منظره بیرون عکس بگیرید.در مسافرت های خانوادگی این که بتوانید در زمانی که می خواهید از خانواده جدا شوید و عکس بگیرید، کار سختی است.

یک راه حل این است که در وسط روز دوربین را کنار بگذارید و با خانواده باشید، در این زمان خورشید در بالاترین مکان خود قرار دارد و نور آن برای عکاسی چندان مناسب نیست.به جای آن، سعی کنید صبح زود قبل از بیدار شدن خانواده به عکاسی بپردازید و برای صبحانه به آنها ملحق شوید. معمولاً درست بعد از طلوع بهترین نور ممکن برای عکاسی را خواهید داشت، چرا که خورشید پایین است و نور ملایم و رنگ گرمی دارد، و سایه های بهتری هم ایجاد می کند. سعی کنید در طول روز مکان هایی که برای عکاسی مناسبند را پیدا کنید تا صبح زود برای عکاسی به آن مکان ها بروید. غروب خورشید هم زمان خوبی برای عکاسی است، در این زمان هم می توانید زمانی که بقیه خانواده مشغول آماده شدن برای بیرون رفتن هستند به مکانی که از قبل انتخاب کرده اید بروید و عکاسی کنید.

نکته مهم در سفرهای خارجی
در سفرهای خارجی هیچ‌وقت همه مدارک‌تان را با خود این طرف و آن طرف نبرید. مدارک مهم را در هتل بگذارید و یک کپی از آنها با خود همراه داشته باشید. بهتر است روزانه مبلغی در کیف پول خود گذاشته و باقی پول را به همراه مدارک مهم در جعبه ایمن یا همان safety boxهتل نگه دارید. کیف‌‌های کوچک گردنی معمولا بهترین گزینه برای حفظ پول و مدارک در مقابله با هرگونه سرقت یا گم شدن هستند.در طول سفر به هیچ عنوان گذرنامه خود را به هیچ فرد غیرمرتبطی ندهید و این را بدانید كه تنها پلیس حق خواستن گذرنامه را از شما دارد و هتل مركز اقامت‌تان نیز باید آن را بررسی كرده و پس از تهیه یك فتوكپی از آن در حضورتان آن را به شما برگرداند.

سعی كنید حتما نشان یا علامتی روی چمدان داشته باشید كه البته برای این كار می‌توانید از برچسب‌های مخصوص شركت‌های هواپیمایی استفاده كنید و نام، نشانی و مقصد خودتان را همراه شماره پاسپورت روی آن یادداشت كنید تا هم در قسمت تحویل بار، چمدان‌ها را راحت‌تر پیدا کنید و هم اگر گم شدند به‌راحتی به دست‌تان برسند.هرگز به درخواست افرادی كه از شما می‌خواهند بسته یا ساكی را در فرودگاه مقصد به شخصی تحویل دهید یا به دلیل اضافه‌بارشان قصد دارند یكی از ساك‌های خودشان را روی بار شما بگذارند، جواب مثبت ندهید. اگر اخبار را خوانده باشید هرساله تعداد زیادی از مسافران به همین دلیل دچار مشكلات جدی و ناگواری می‌شوند.

از نزدیک‌ترین سفارتخانه یا دفتر حافظ منافع ایران در کشور مقصدتان باخبر باشید چراکه این اداره‌ها مسئول حمایت شما درصورت بروز مشکلات احتمالی هستند بنابراین سعی کنید نشانی، شماره تلفن و وب‌سایت آنها را پیش از آغاز سفرتان یادداشت کرده و به همراه داشته‌ باشید.
 
قوانین گمرکی سفر خارجی
خروج ارز از کشور برابر مصوبات ابلاغی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران بیش از پنج هزار دلار برای هر مسافر ممنوع است.

به همراه داشتن وجه رایج کشور بیش از پانصد هزار ریال ممنوع است.

همراه داشتن هرگونه ترشیجات – سرکه- الکل و نواع مواد اسیدی و خورنده مانند اسید و سركه و... ممنوع است.

همراه داشتن هر گونه اسپری قابل احتراق که دارای بر چسب اشتعال میباشد ممنوع است.

خروج هر گونه مواد مخدر و مشتقات آن ممنوع بوده و فرد حامل تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

خروج هر گونه مشروبات الکلی بهمراه مسافر ممنوع و حامل آن تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد.

همراه داشتن سگ فقط با اوراق شناسایی و حمل در سبد مخصوص حیوانات و با اخذ مجوز از سوی واحد قرنطینه فرودگاه است.

خروج هر گونه سکه های طلا که پشتوانه ارزی کشور می باشد ممنوع است.

خروج خاویار از فرودگاه بیش از 250 گرم به همراه مسافر ممنوع است.

خروج فرش دستبافت بیش 24 متر مربع برای هر مسافر ممنوع است.

خروج هر گونه مواد محترقه – کپسول گاز و انواع مواد آتش زا و منفجره و سریع الاشتعال ممنوع است.

خروج هر گونه سلاح و مهمات ممنوع است.

هرگونه بطری حاوی مواد مایع همچون عطر و ادکلن را به قسمت بار بفرستید چراکه حمل آن به داخل کابین ممنوع است.

همچنین ورود اقلام زیر به داخل کابین هواپیما ممنوع است و آنها را باید به قسمت بار بفرستید:

انواع اشیاء و ابزار برنده مانند تیغ موكت بری، بطری، شیشه، چاقو، دشنه، قیچی، ناخن گیر، موچین، تیغ جراحی، پنجه بكس، تیغ ریش تراشی و اشیاء مشابه، انواع ابزار مانند پیچ گوشتی، آچار، چكش، سیم، طناب و...، انواع اسلحه اسباب بازی كه شباهت زیادی به اسلحه حقیقی دارند و انواع فشنگ جنگی، شكاری و ورزشی.

منبع: زندگی ایده آل

ساحل آبی

لنزک

   



:: موضوعات مرتبط: آداب سفر وگردشگری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد